Thursday, March 29, 2012

Suka Duka Kehidupan Ceklah Di Kepong..Huhuhuhu


Arini 29.3.2012 pukul 1.18 pg...makna kata aku tulis ni waktu ni la...n genap la arini 6 tahun sebulan lebih sikit aku bermaustatin di Apartment Mutiara Magna, Kepong Prima. Masa aku pindah sini Icha baru umuq 4 bulan n time aku nak pindah rawang, Bahera umur 53 hari...hurmmm...dok sini sempat aku bersalin 2 orang...kat rawang nnt, dpt lagi 1 or 2 lagi..hehe..aku mmg suka budak2...paling suka bila budak suka makan apa yg aku masak..tp anak2 aku ni suka komplen aku masak..tp makan byk...paling best klu masak kat afif n aimin...hehe..xpenah cerewet...semua aku masak semua depa kata sedap...aku ni mmg garang ngan budak2 tp aku suka klu aku dikelilingi anak2 menakan...klu bueh sgt  meluat pulak..huhu

Ari sabtu ni aku nk pindah rawang, muktamad dah..asik bertangguh ja laki aku tu...lagipon umah aku dok skrang ni dah ada penyewa...elok la kami pindah...ada jugak sumber kewangan untuk menampung nafsu2 buas aku nk soping..hehe..semua duit sewa 2bijik umah aku ni masuk lam poket aku tau...tu perjanjian aku ngan mie masa nak buat goverment loan bli umah rawang....mana aci...gaji aku depa tolak banyak...hahaha..gelak besaq la aku..gaji bertambah balik..elok2...

Sejak aku dok sini terlalu byk suka duka, kami dok sini xsampai 2 tahun, moto kesayangan laki aku hilang..ex5 je pon..tp masa tu moto tu la byk berjasa kat kami n waktu tu kami xbrapa nak ada duit, juai laksa lagi tepi jalan simpang 4 depan umah aku ni...xdak moto camna kami nak menega...2 minggu laki aku jd senget benget...igt senang ka nak bli moto baru..??? makan masa ooo...kena himpun down payment cek oiii...masa tu gaji bukan byk ponnn...lepaih 6 bulan moto hilang, rumah aku pulak jebon mana masuk xtau..abes rosak pintu grill n pintu umah aku...dia masuk stakat amik tabung ja pon...ada la lam tu rm100 lebih..yg barang kemas aku dia xamik..bengong punya pencuri..tp nasib dia xamik..klu dak..qeyau xberlagu la aku...sanggup berhutang ooooo gelang punya pasai....hahah..

Mai tahun 2008, laki aku masuk HAI O, dari situ la kami senang sikit, tapi jodoh kami ngan HAI O xlama..2 tahun sj...dari mtg2 hai o, kelas2 yg kebanyakannya untuk membina jati diri supaya tidak mudah tewas di pentas kehidupan..ceeeewaaahhhh...hebat kau ceklah..haha...mie mula belajaq konfiden....dari situ kami naik sikit2 smpai la senang la sikit dari dulu...hidup kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.  Hidup kami anak beranak semakin beransur senang, tp masa aqish dejah satu, kes yg xdapt aku lupakan...yg mmbuatkan hari2 aku ajak mie pindah, tp mie xmau pindah...dia kata nk pindah mana...sini kan umah kita...aku pujuk hati, masa tu aku mengandung bellina 2 bulan....lama2 kisah nak pindah sengap macm tu saja...

Bulan April 2011, peristiwa xleh lupa, kete laki aku hilang, masa tu rasa gelap dunia, bukan apa..qeta tu baru nk masuk 2 tahun kami pakai, tup2 hilang...hutang ngan bank xabes lg..nak menanggung hutang seumuq idup cek oii...byk ooo...tp kami laki bini redha...tp semua ALLAH dah tentukan, setiap manusia diuji,. jenis ujian yg berbeza,  klu xsilap aku 4.5.2011 kot qeta aku jumpa balik...Ya ALLAH..bersyukur sangat...sampai la ni klu laki aku parking qeta kat bawah...aku mesti bangun tgh malam tengok qeta aku ada ka xdak...risau oooo...klu laki aku parking jauh sikit, xnampak dr pandangan mata aku dari celah tingkap bilik aku ni..aku tdoq xlena...esok pepagi...aku kluaq p tengok dulu..smpai la ni..ni malam ni laki aku parking btoi2 bwah umah aku...hehe..tdoq lena la..apalg..laki aku pon mluat nak parking jauh3...sebb bila tengah malam aku akan terjaga..tanya, 'mie..mie..awak parking qeta kat mana..sy xnmpak pon'...haha..klu dh hari2 kena kejut..mau xmeluat dia ngan aku..senang crita, parking bwah umah aku...dia pon leh tdoq lena..xkacau dah..hehe..aku bukan apa..dah jd fobia...

Plan aku bila pindah rawang ni, aku igt nk cari kedai hat elok, seswai n murah sikit, nak bukak Lovely Paradise aku ni...aku igt kali ni kena menega btoi2...satg aku kena ketuk kepala ngan kakak aku..naya ja...hehe..tp bisnes laksa aku ttp akan berjalan jugak berseiringan ngan butik aku ni...lagipon bibik aku dari indon yg bapak aku sruh pakcik aku kat sana dh nak sampai ari isnin ni..Mintak2 la bibik ni baik dan boleh jaga anak2 aku mcm anak2 dia..mudah-mudahan...amin...

Aduhh..duhh...duhhh...mata aku mengantuk pulak dah..nnt la sambung balik..byk lagi ni klu nak crita, tu xcrita lagi jusco depan umah aku ni...kedai cosway, seven eleven, maybank..ishhh..lenkali la aku crita..menguap 2 3 kali dah ni..huarrrghhhhhh...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

1 comment: